BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 3 januari 2012

Börjar förstå nu!!

Ja jag börjar förstå nu mer och mer vad de är som gör att jag mår dåligt, det är detta lands alla fega arbetsgivare som inte vill/törs ge mig en chans att få visa mig, praktisera mår de ju gott åt om man accepterar för då slipper de ju bli skitaga om fingrarna själva och låta sin praktikant göra skitjobbet. Jag har haft praktiker i min ungdom och tyckte de var roligare än att gå i skolan där jag ändå var bortkommen men att nu hela tiden bara få från ams och soc att praktisera, praktisera gör mig riktigt förbannad, menar va fan tjänar jag på det? inte ett skit. Jag vill ha ett jobb ingen praktik, inte är det kul att måsta leva på socialbidrag och sen då bara få praktisera utan att tjäna ett skit på det i längden, nä då är jag hellre stolt över att vara arbetslös tills någon arbetsgivare törs ta sina händer ur röven och ge en provanställning. Vet inte hur många jobb jag sökt men inte är det lite iaf och inga svar får man tillbaka heller av mer än låt säga 3-4 st som säger, tack för din ansökan (men du har ju inte pluggat halva livet) så vi har gått vidare med andra kompetentare personer.Så jag förstår ju att ingen kvinna vill leva med mig heller iof då men de är tråkigt.

Sverige har blivit ett skitland att leva i för alla oss utstötta ifrån samhället men mer o mer skit får man ta!!

Men inte mitt problem att de missar en person som vill arbeta och har lättare för att lära sig ett arbete på plats istället för att sitta i skolbänken.

0 kommentarer: