BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 8 februari 2011

gamla dikter från förr!!

Fåglar flyger på himmel så blå
Horisonten är nog allas mål
Varför känns det då så svårt?
Jag vet ju vem du är
Jag kan skriva ditt namn
För att du ska förstå
Rosen är röd liksom du
Fast vackrare är ändå du.



Förlåt för mina känslor
Förlåt för min starka kärlek till dig
Jag vet att livet blir hårt
Jag får försöka leva utan dig
Jag flyttade ifrån dig
För det går inte att se dig med någon annan
Man får följa vindens klara väg
Kanske hittar man sin nya väg att gå
Fågelsången börjar sakta tystas ner
För vintern kommer och knackar på
Vill man vara med då?



Sakta man går genom parken
Solens strålar lyser klart
Båten guppar på vågor så små
Kan dagen bli bättre än så.


Tyst man vaknar
När dimman ligger klar
Fågelsången visslar så skön
Känslorna spritter fram i kropp och själ
Länge var undergången så rå
Man hade inga mål
Ljuset kommer och knackar på.


Kärleken vart är den?
Sitter bara tyst
Fast jag vet att du är här
Rädslan för att göra fel sitter där



Det är något hos dig
som dras till mig
tittar ibland på dig i smyg
kan inte beskriva hur vacker du är
kan jag alltid vara din soldat?

0 kommentarer: