BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 20 maj 2012

Så var VM snart över med ett svenskt fiasko!!

Ja sitter och slötittar på finalen just nu och Ryssland leker med slovakerna som man väntat sig. Kan ändå inte förstå hur vi kunde vara så dåliga i kvartsfinalen när det verkligen gällde, jag är så besviken på hur våra spelare genomförde denna turnering i själva avgörandet. Det känns som att Sverige inte kommer att gå särskilt långt på ett bra tag i VM så länge vi viker ner oss i alla avgörande lägen, nä detta VM trodde jag skulle bli en fest för oss men de blev tvärtom tyvärr. De enda spelare jag kan ge mer än godkänt är Zetterberg, Loui, Alfie, Erik Karlsson, sedan finns de andra som var knappt godkända, därav debaclet i kvarten. Nu är det inte långt kvar heller för sommarens fotbollsfest som inte heller lär bli så kul för oss svenskar eftersom de sällan blir mer en åttondelsfinal för oss i fotbolls EM/VM, jag tror och hoppas på att vi klarar av att ta oss vidare från gruppen för att sedan åka ur direkt just därför att vi inte är tillräckligt bra vad gäller de stora nationerna ännu. Sverige som fotbollsland är litet vad gäller övriga Europa men kanske kan vi komma ikapp och börja på att utmana de andra, vägen dit kan inte vara så himla lång tycker jag. Bara att se på hur det går för de Allsvenska lagen som får kvala till Champions leauge och europa leauge, de åker ur nästan direkt just på grund av kvalitèn av våran egen liga. Sen om man ser till landslaget så har vi ju förvisso en del stjärnor ute i Europa men dom är för få och kan inte vinna medaljer på egen hand, den största stjärna vi har i fotboll är ju Zlatan och hade vi haft bra mittfält så hade de nog gått bra men som sagt det är för dålig kvalitè ännu. Hoppas på en bra utveckling för Svenskfotboll i framtiden iallafall.



Nu ska jag göra något annat

0 kommentarer: